Pojazdy serwisuje:



Uaz na sprężynach by DardeS - CD

 

   Należy też poprowadzić go tak aby nie kolidował z silnikiem czy z ramą. Jeżeli będzie to drążek ‘łamany’ musi być odpowiednio wzmocniony gdyż będą na niego działały duże siły zginające. Z praktyki wynika że drążek panharda i jego mocowania to z reguły najsłabsze punkty zawieszeń które dobierane były metodą prób i błędów czyli bez wykonywania obliczeń konstrukcji dlatego warto poświęcić im więcej uwagi przy doborze przekrojów oraz miejscach łączenia z ramą oraz mostem. Wszystkie próby wystąpienia możliwych kolizji poszczególnych elementów zawieszenia najłatwiej sprawdzić po wyjęciu sprężyn i opuszczaniu,  podnoszeniu zawieszenia oraz przy próbach krzyżowania osi. Po dojściu do założonych parametrów skoku zawieszenia należy zabezpieczyć możliwość wystąpienia kolizji po przez zastosowanie odbojów oraz pasów przytrzymujących nadmierne opadanie mostu.

   W Uazie przednie sprężyny najłatwiej jest zamocować na zewnątrz ramy a tylne musimy zmieścić wewnątrz za względu na mały prześwit między kołem a ramą z tyłu auta. Jeśli mamy do dyspozycji płaską równą i wypoziomowaną podłogę, ustawień można dokonać poziomując ramę auta a później również za jej pomocą ustawiając mosty. Można do tego posłużyć się kilkoma lewarami lub wg. mnie najdokładniej za pomocą śrub rzymskich. Do pomiarów i ustawienia równoległego mostów należy przyjąć konstrukcyjne punkty ramy np. miejsca mocowania resorów.


Rys.1  Siły składowe przenoszone przez drążek Panharda na most.

 

Używamy plików cookies w celu ulepszenia naszej strony internetowej. Możesz zmienić ustawienia zapisywania plików cookies w przeglądarce. Pliki cookies wykorzystywane do istotnego działania strony zostały już ustawione.

Akceptuję pilki cookies z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information